سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

وبلاگ من | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | قالب وبلاگ | گالری عکس | موسیقی ایرانی


پیام مدیریت


تقویم


جستجوگر


در سایت ما
در سایت های دیگر


لینکدونی


آطراح قالب


Pichak
Powered By
BLOGFA


خبرمهم

لطفا از وبلاگم دیدن فرمایید

www.oneiran.blogfa.com


نوشته شده در چهارشنبه 91/6/8 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


جدید ترین جلیقه نجات مخصوص سونامی

جلیقه نجات به عنوان یکی از مهم ترین طرح های انسان دوستانه در تاریخ است و حتی در ساده ترین شکل خود، برای نجات جان افراد بی شماری هر ساله  از آن مورد استفاده قرار می گیرد.

طراح این ابداع اقای Winslow Harte  می فرماید :  همه کاره بودن  این دستگاه با استفاده از انواع فن آوری های مدرن که به طور خاص با هدف کمک به کسانی که در معرض خطر سونامی ها و امثال ان قرار میگیرد به شدت کمک میکند . چراغ های LED جاسازی شده و ساخته شده و GPS  ، چراغ ها  که جستجو و عملیات نجات را ساده تر  می کند .این دستگاه  از ترکیب مواد Duralite،  جیب مش و فلپ نوار چسب اطمینان برای دوام آن و سهولت استفاده از ان مورد استفاده قرار گرفته هست




نوشته شده در یکشنبه 91/6/5 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


مثلث برمودا

پروفسور رضا پارسا دانشمند ایرانی می گوید مثلث برمودا بر روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما مشاهده نمی‌شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: «یک خط از فلوریدا تا برمودا، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد.»

مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6 هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5 فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی، در منطقه مثلث، پرواز می‌کردند که با ارسال پیام های عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی، عدم روئیت خشکی، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته، لکه روغن، آثاری از اجسام شناور، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن، تا این حد حیرت‌آور تر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایق ها و کشتی هایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

منطقه وحشت سه محقق ایرانی مهدی م و مجتبی ع و محمد پ در این زمینه تحقیقات شایانی کرده اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتی های بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید، به این منطقه مسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا، کشتی ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده‌است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدن های بی دلیل، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده‌است.


نوشته شده در یکشنبه 90/12/14 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


اعتیاد از نوع گوشیهای همراه!

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (19 فوریه/ 30 بهمن)، تحقیقی نشان داد که دو سوم دارندگان گوشی همراه، از همراه نداشتن موبایل، احساس ترس و وحشت دارند.
محققان دریافتند تعداد افرادی که با جدا شدن از موبایل‌شان احساس ترس و وحشت به آنان دست می‌دهد، از 53 درصد به 66 درصد در چهار سال گذشته افزایش یافته است.
بنابر نتایج این تحقیق که از 1000 کارمند صورت گرفت، جوانان بیشتر دچار چنین ترسی می‌باشند و 77 درصد آنان، در صورت نبود موبایل، احساس ترس دارند.
در مقایسه، 62 درصد افراد 55 سال و بالاتر، از احتمال اینکه گوشی همراه خود را از دست بدهند، هراس داشتند. ضمن آنکه نتایج تحقیق نشان داد زنان در مقایسه با مردان، ترس بیشتری ناشی از احتمال از دست دادن گوشی‌های‌شان دارند.

به گزارش میل آنلاین، بنابر نتایج این تحقیق، 41 درصد از افراد مورد مطالعه، 2 یا بیشتر از 2 گوشی برای برقراری ارتباط همیشگی، همراه داشتند.
ضمن آنکه، تقریبا نیمی از افراد مورد مطالعه، در پاسخ به این سوال که آیا اگر پیام و متن‌های موجود بر روی گوشی شما توسط همسرتان خوانده شود، ناراحت می‌شوید، جواب مثبت دادند.

Nomophobia به نوعی از استرس و اختلال مرتبط با تلفن همراه اشاره دارد. نوموفوبیا، به هراسی اشاره دارد که در نتیجه عدم امکان دسترسی به گوشی، برای فرد ایجاد می‌شود.


نوشته شده در یکشنبه 90/11/30 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


اینترنت بیسیم ازطریق تابش نور!

دانشمندان در آلمان اخیراً راهی را کشف کرده‌اند که بواسطه آن قادرند اطلاعات اینترنتی را توسط تابش نور انتقال دهند. به گزارش ایتنا گروه سازنده این تکنولوژی نوین امیدوار است در مناطقی که اینترنت در آن محدود است و یا بکلی وجود ندارد، به کمک این فناوری، نصب اینترنت بی‌سیم در همه جا، میسر شود.
فرض کنیم دو لپ تاپ با سرعت 10 مگابایت در ثانیه در حال انتقال اطلاعات به یکدیگر هستند اما انتقال اطلاعات نه بوسیله کابل بلکه توسط تابش نور انجام شود و یک کامپیوتر در حال ضبط اطلاعات مربوط به یک نوار ویدئویی با کیفیت تصویری بالا و یا اصطلاحاً «اچ دی» باشد.
کارایی انتقال اطلاعات توسط تابش نور بدین شکل است که نور به طور دائم و سریع در حال روشن و خاموش شدن است، امری که موجب می‌شود امواج در جهات گوناگون فرستاده شوند.
در این سیستم کار دستگاه ریسیور دریافت امواج نور است که در جهات گوناگون در حال تابیدن است.
دستگاه دریافت کننده همچنین اطلاعات دریافتی خود را به داده‌های رایج نیز تبدیل می‌کند و بدین گونه تصاویر نوار ویدئویی را می‌توان به صفحه کامپیوتر خود، منتقل کرد.
این تکنولوژی توسط دانشمندان مرکز تحقیقاتی «فران هور هنریچ هرتز» در برلین برای نخستین بار توسعه داده شده است.
گفتنی است که این مرکز پژوهشی با همکاری دو شرکت صاحب نام، یعنی زیمنس آلمان و شرکت تلکام فرانسه موسوم به آزمایشگاه نارنجی، این فناوری را ساخته و به بازار عرضه کرده‌اند.
یکی از محققان مرکز پژوهشی فران هور در رابطه با این تکنولوژی می‌گوید: از تابش نور که برای مقاصدی چون انتقال اطلاعات پیش از این استفاده شده بود، این بار نیز استفاده کردیم، با این توضیح که پس از ارسال اطلاعات توسط تابش نور، گیرنده آن را به زبان رایج داده‌ها، تبدیل می‌کند.
یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این تکنولوژی، سرعت انتقال داده‌هاست، زیرا سرعت انتقال توسط تابش نور به حدی است که چشم قادر به ضبط آن نیست.
گفتنی است که سرعت انتقال داده‌ها توسط تابش نور تا 10 مگابایت در ثانیه تخمین زده شده است.

پیش‌بینی می‌شود که سرعت انتقال داده‌ها توسط تابش نور تا حدی زیادی قابل افزایش باشد. یعنی سرعت 10 مگابایت در ثانیه به 800 مگابایت در ثانیه که بطور تقریبی به یک گیگابایت در ثانیه نزدیک است، تغییر کند.

تکنولوژی انتقال داده‌ها توسط تابش نور این امکان را بوجود می‌آورد تا اینترنت در اماکنی چون بیمارستان‌ها نیز قابل دسترسی باشد.
در حال حاضر بخاطر حساس بودن دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها و ناسازگاری این دستگاه‌ها با امواج سیستم‌های کنونی اینترنت بی‌سیم، استفاده از اینترنت ممنوع است. امری که پیش‌بینی می‌شود تا چند سال آینده صحبتی از آن در میان نباشد و تمامی اماکن بتوانند از اینترنت بی‌سیم برخوردار شوند.


نوشته شده در شنبه 90/11/29 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


تولد گاو دو سر در مصر شگفتی ساز شد!

تولد گاو دو سر در مصر شگفتی‌ساز شد

یک کشاورز در شمال مصر اعلام کرد یکی از گاوهایش به تازگی یک گوساله دو سر به دنیا آورده است

صبحی الگانزوری در این باره گفت: تولد این حیوان نادر نزدیک به دو ساعت به طول انجامید. این حیوان تولد بسیار سختی داشت و به همین دلیل پاهای این گوساله ضعیف شده است و نمی تواند به خوبی روی پاهای خود بایستد.

 

الگانزوری تولد این حیوان دو سر را یک معجزه الهی می داند. دامپزشکان بعد از معاینه این حیوان به او گفتند که حال کلی این گوساله خوب است و احتمال دارد او زنده بماند.

الگانزوری گفت: من تصمیم دارم این حیوان را نگهدارم تا همیشه به یاد داشته باشم که خداوند قادر به انجام هر کاری هست.البته این گوساله به دلیل وزن سنگین سرش و ضعف پاهایش هنوز نمی تواند بایستد. به همین دلیل الگانزوری مجبور است با شیشه به او شیر مادرش را بدهد.

البته مصر تنها کشوری نیست که در آن گوساله دو سر به دنیا می آید. چندی پیش اتفاق مشابهی نیز در بلژیک افتاد.

ژان باپتیس کولارمزرعه دار بلژیکی وقتی هفته قبل وارد مزرعه شد با منظره عجیبی روبرو شد چون ماده گاو او گوساله ای دو سر زاییده بود .او که تاکنون چنین چیزی ندیده بود خیلی زود این خبر را در اختیار رسانه های محلی در منطقه فلامیسول گذاشت. این گوساله دو سر کامل و تنها یک مغز دارد .

او توضیح می دهدکه قبل از به دنیا امدن تصور می کرد گوساله بزرگی در راه است اما زمانی که کله گوساله بیرون امده فریادی از تعجب و وحشت کشید .هر دو سر این حیوان به طور همزمان زبان خود را برای شیر خوردن حرکت می دهند و نگاه های انها هم یکسان است.گرچه در حال حاضر حال ماده گاو و گوساله خوب است اما به نظر می رسد که نباید انتظار داشت این گوساله عمر زیادی داشته باشد


نوشته شده در شنبه 90/11/29 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


چگونه انرزی مثبت دهیم؟

چگونه انرژی مثبت بدهیم

حضرت محمد(ص) می فرمایند : “فرزندان خود را به نام های نیک خطاب کنید”

آن چه می گوییم در حقیقت فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل می دهند.

من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم با استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت در سطی وسیع انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.

 

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی ازدست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

برای مثال:

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد ؛ بگوییم: رحمت بر پدر کسی که اینجا آشغال نمی ریزد

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم : خوب هستم

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای داد نزن؛ ‌بگوییم : آرام باش

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم : من سالم و با نشاط هستم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای مگه مشکل داری ؛ بگوییم : مگه مسئله ای داری؟

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

شما هم می‌توانید به این لیست مواردی رو اضافه کرده و برای دیگران بفرستید…

وقتی بعد از مدتی همدیگر را می‌بینیم، به جای توجه کردن به نقاط ضعف همدیگر و نام بردن از آن ها مثل:

چقدر چاق شدی؟”، “چقدر لاغر شدی؟”، “چقدر خسته به نظر می‌آیی؟” ، “چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟”، “چرا ریشت را بلند کردی؟” ، “چرا گرفته ای ؟”، “چرا رنگت پریده؟”، “چرا تلفن نکردی؟”، “چرا حال مرا نپرسیدی؟” و … بهتر است بگوییم : “سلام به روی ماهت”، “چقدر خوشحال شدم تو را دیدم” ، و … عبارات دیگری که نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نیست

بلکه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء می کند. البته اگر اصراری نداشته باشیم که حتماً درباره ی همدیگر اظهار نظر کنیم، وگرنه می‌شود که درباره ی موضوعات مشترک، البته در محوریت مثبت با هم صحبت کنیم


نوشته شده در شنبه 90/11/29 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


مردی که دنیا را نجات داد!

اشتباه نکنید این فرد نه یک سیاستمدار بود و نه رییس یک سازمان بین‌المللی.
باید داستان را از اول مرور کنیم و به تاریخ اول سپتامبر سال 1983 برگردیم:
اول سپتامبر سال 1983 بود و جنگ سرد بین ابرقدرت‌های جهان -شوروی و آمریکا- با شدت تمام دنبال می‌شد ، یک هواپیمای خطوط هوایی کره از فرودگاه جان اف ‌کندی نیویورک به مقصد سئول کره جنوبی حرکت می‌کرد.
در نیمه راه ، هواپیمای مسافری به اشتباه وارد حریم هوایی شوروی شد. جت‌های روسی به این هواپیما نزدیک شدند، خلبانان جت‌های روسی نمی‌دانستند که هواپیما حاوی مسافرهای عادی است ، آنها به هواپیما اخطار کردند که اگر خودش را معرفی نکند ، به آن شلیک خواهند کرد ولی در نهایت پاسخی دریافت نکردند....
گفته می‌شود در واقع پرسنل پرواز هواپیما اخطار جنگنده‌های روسی را دریافت نکرده بودند ، البته تا به امروز تئوری‌های زیادی در این مورد وجود دارد. یک ساعت گذشت و جت‌ها همچنان ، هواپیما را همراهی می‌کردند تا اینکه از مقامات روسی دستور رسید که هواپیما نابود شود. این کار انجام شد و در نتیجه 269 مسافر کشته شدند...



کلمات کلیدی : مردی که دنیا را نجات داد! ، مردی که دنیا را نجات داد ، نجات دنیا ، دنیا ، داستان ، داستان واقعی ، سپتامبر ، جنگ سرد ، ابرقدرت‌ ، ابرقدرت‌های جهان ، شوروی ، آمریکا ، هواپیما ، کره ، فرودگاه ، جان اف ‌کندی ، نیویورک ، کره جنوبی ، جت‌ ، موشک ، خلبانان ، جنایتی علیه بشر که نباید فراموش شود ، استراتژیک ، پتروف ، سلاح‌های اتمی ، بمب اتمی ، سلاح اتمی ، ضد حمله ، کامپیوتر ، پروتکل نظامی ، سیستم موشکی شوروی ، جنگ ، جنگ اتمی ، کسی که از جنگ اتمی پیشگیری کرد ،


نوشته شده در شنبه 90/11/29 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


می دانید واقعا زمین چند سالشه؟

یک کشف جدید توسط محقق دانشگاه فناوری میشیگان با ارسال یک موج شوک به دنیای علم زمین، هسته داخلی زمین را پیرتر از تصورات پیشین نشان داده است.

الکسی اسمیرنوف، استادیار ژئوفیزیک به همراه دانشمندانی از دانشگاه‌های روچستر و ییل دریافته‌اند که هسته درونی زمین حداقل 1?2 میلیارد سال از محاسبات پیشین پیرتر است.

پیش از این، اسمیرنوف در حل معمای چگونگی شکل‌گیری سازه‌های بزرگ بازالتی در سیبری که آن نیز یک پژوهش جنجالی محسوب می‌شد، همکاری کرده بود.

اسمیرنوف از داده‌های دیرینه‌ مغناطیسی برای تحقیقات خود استفاده کرده و به اندازه‌گیری میدانهای مغناطیسی در قدیمی‌ترین سنگهای زمین پرداخت.

وی با نمونه‌گیری از سنگهای اطراف کره ی زمین توانست سن هسته داخلی زمین را برآورد کند که به ادعای این دانشمند، به آغاز صفحات تکتونیکی نیز مرتبط است.

این استاد دانشگاه میشیگان اظهار کرد: در فرایند فرورانش صفحه، یکی از صفحات به زیر دیگری فرو رفته و به سمت هسته زمین سرازیر می‌شود. هنگامی که این ماده صفحه سرد در ابتدای امر به مرز هسته مایع می‌رسد، ممکن است باعث آغاز شکل‌گیری و رشد هسته داخلی جامد آن شود.

وی همچنین رانش قاره‌یی را نیز که در طول زمان در مناطقی مانند هند اتفاق افتاده در این مطالعه احتساب کرده است.

این فرایند ژئوداینامیک که رفتار میدان مغناطیسی را نیز تغییر می‌دهد، به ادعای اسمیرنوف بسیار قبل‌تر از آنچه تاکنون تصور می‌شد، اتفاق افتاده است.

 


نوشته شده در یکشنبه 90/11/23 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


خواص تخمه افتاب گردان

تخمه آفتاب گردان منبعی غنی از ویتامین E، اولین آنتی اکسیدان حل کننده چربی می‌باشد. ویتامینE، در طول بدن حرکت می‌کند و رادیکالهای آزاد موجود در بدن که به مولکولها و ساختارهایی که حاوی چربی هستن مانند غشاء سلولها(سلولهای مغز) و کلسترول آسیب می‌رساند را خنثی می‌نماید. ویتامینE با حمایت از این مولکولها و بافت‌ها، تاثیراتی ضد التهاب دارد که در باعث کاهش علائم آسم، رماتیسم استخوانی و آرتروز می‌گردد.( بیماریهایی که رادیکالهای آزاد و التهابات نقش موثری در آنها دارد)همچنین ویتامینE، باعث کاهش سرطان روده، کاهش علائم گرگرفتگی در زنان یائسه و همچنین کاهش پیشرفت عوارض دیابت می‌گردد.

از دیگر فواید ویتامینE، می‌توان به جلوگیری آن از ابتلاء به بیماریهای قلبی ـ عروقی نام برد. ویتامینE یکی از مهمترین آنتی اکسیدانهایی می‌باشد که در ذرات کلسترول پیدا می‌شود و از اکسید شدن کلسترول توسط رادیکالهای آزاد جلوگیری می‌نمایند. زیرا بعد از اینکه کلسترول اکسید می‌شود، به دیواره رگهای خونی می‌چسبد و این مراحل اولیه تصلب شریان است و باعث گرفتگی رگ، حمله قلبی یا سکته می‌شود. وجود مقدار کمی‌از ویتامینE در بدن می‌تواند باعث کاهش ریسک گرفتگی شریانها شود. در واقع، مطالعه بر روی ویتامین E نشان داده است که کسانیکه از ویتامین E در غذای روزانه استفاده می‌کنند، ‌کمتر دچار مرگ و میر ناشی از سکته قلبی می‌شوند.

نوشته شده در پنج شنبه 90/11/20 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


<      1   2   3   4   5   >>   >

نوشته های پیشین

+ به صورت ایستاده درس بخوانید!
+ آیا ترس از تاریکی واقعیت دارد؟
+ چرا هیچ غذایی به رنگ آبی نیست؟
+ چرا عقربه ساعتها ساعتگرد میچرخد؟
+ تحقیق دین و زندگی2
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ علت سازگاری پنگوئن با هوای سرد قطب
+ آیا میدانید که سنگ لوح چیست؟
+ دانستنی هایی درمورد میوههای قرآنی
+ مطالعه نکردن، مشکل اصلی کشورهای عقب مانده
+ با دشمن مغز آشنا شوید
+ چرا ساختن واکسن ایدز تا این حد دشوار است؟


نکته امروز:

منوی اصلی

وبلاگ من
پست الکترونیک
آرشیو مطالب


آرشیو موضوعی


آرشیو

مهر 90
آبان 90
دی 90


لینکستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
شبستان
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
غزلیات محسن نصیری(هامون)
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
کانون فرهنگی وهنری سردار شهید شکرالله خانی
احساس ابری
دکتر علی حاجی ستوده
حاج آقا مسئلةٌ
هیئت فرهنگی و مذهبی میقات الشهداء


آمار و امکانات






Template Designer: PICHAK