سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

وبلاگ من | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | قالب وبلاگ | گالری عکس | موسیقی ایرانی


پیام مدیریت


تقویم


جستجوگر


در سایت ما
در سایت های دیگر


لینکدونی


آطراح قالب


Pichak
Powered By
BLOGFA


بعد از غذا 7 کار ممنوع است

These actions are prohibited after meals
 
1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می‌شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشید.
 
 
2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می‌آید. سیگار محیط معده را اسیدی می‌کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.
 

3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذاست. بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می‌شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.

 

4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

 

5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد.

 

6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید می‌شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

 

7- چای ننوشید: در میهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می‌گذاریم چای می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات باید با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود


نوشته شده در جمعه 91/12/25 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


راز چگونگی دیدن رنگها کشف شد

 

راز چگونگی دیدن رنگها در پروژه ای به سرپرستی یک محقق ایرانی دانشگاه میشیگان کشف شد.

 

دانشمندان تا کنون به طور کامل نمی دانستند چگونه حیوانات رنگها را می بینند چرا که رنگدانه های بصری در چشم های آنها شامل کروموفورهای کاملا شبیه به هم ( بخش جذب نور مولکولها) هستند اما با این حال می توانند طول موج های مختلف نور را جذب کنند.

 

همه حیوانات دارای کروموفور شبکیه ای (آلدئید ویتامین آ ) هستند و بسته به پروتئین های گیرنده نور (اوپسین ها) مرتبط با این کروموفورها، همان مولکول می تواند طیفی از رنگها را از آبی و حتی فرابنفش تا قرمز جذب کند.

  ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 91/12/25 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


پایان جهان، یا خاموشی 3 روزه!

 

ناسا پیش بینی کرده است که در 23-25 دسامبر 2012 (سوم تا پنجم دی 91) و در زمان تراز کائنات زمین به مدت 3 روز در تاریکی کامل به سر خواهد برد.

دانشمندان آمریکایی پیش بینی تغییرات کائنات ، خاموشی در کل کره زمین به مدت 3 روز از تاریخ 23 دسامبر 2012 نموده اند.

این پایان جهان نیست ، این هم ترازی جهان ، جایی که خورشد و زمین برای اولین بار هم تراز می شوند. زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر نموده و سپس به بعد چهارم تغییر می نماید.در این گذار جهان با تغییر بزرگی روبرو می شود و ما یک جهان جدیدی را خواهیم دید.

پیش بینی شده است که این 3 روز تاریکی در روزهای 23، 24، 25 دسامبر 2012(سوم تا پنجم دی ماه 91) اتفاق می افتد، حفظ آرامش ، در آغوش کشیدن یکدیگر ، مناجات ، خواب به مدت 3 روز بهترین راه حل است و انهایی که بعد از این واقعه زنده می ماند با یک جهان نوین روبرو خواهند شد و متاسفانه افرادی که از این موضوع ترس به دل راه دهند خواهند مرد .

از هم اکنون خوشحال باشید، واز هر لحظه عمر خود لذت ببرید و نگران نباشید و هر روز به درگاه خدا دعا کنید


نوشته شده در جمعه 91/12/25 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


تا به حال به اینکه چشمتان چند مگاپیکسل است فکر کرده اید؟

how-many-megapixels-your-eyes

 

بهترین دوربین دیجیتالی که داشته اید یا دیده اید چند مگا پیکسل بوده ؟ 10 مگاپیکسل . 14 مگاپیکسل . 16 مگاپیکسل . 24 مگاپیکسل

بهتره این موضوع را با یه تحقیق انجام شده برسی کنیم :

 

در ابعاد متفاوت و بصورت میانگین ، در بزرگسالان و افراد بالغ و فقط در یک عکاسی از فاصله فوق نزدیک یک الی دو میلیمتری از عمق میدان دید در چشم افراد متفاوت نتایج زیر بدست آمده است:

 

این فاصله در بزرگسالان 24 میلیمتر ، در زمان تولد 16 الی 17 میلیمتر (حدود 0?65 اینچ) بوده است. تخم چشم انسان رشد بسیار سریعی داشته و معمولی ترین آنها تنها 22?5 الی 23 میلیمتر و وزن تقریبی 7?5 گرم و اندازه 0?89 اینچ دارد.

 

تکامل تخم چشم در سن سه الی سیزده سال بوده و به سایز کامل خواهد رسید.

شما همه چیز را در یک آن می بینید و دوربین شما با آن همه دبدبه و کبکبه و قدرت و قیمت به گرد چشم شما هم نخواهد رسید.

آیا آنچه چشم انسان تجزیه و تحلیل می کند و آن حقایقی را که یک دوربین قادر به ثبت است از لحاظ دید یکسان است ؟

 

حالا با دیدن تصاویر با کیفیت مجداً این سوال را مرور می کنیم ؟

به نظرتان چشم انسان چند مگاپیکسل است ؟ جواب در عین سادگی کمی غیر قابل باور است

چشم انسان 576 مگاپیکسل است.

فکر نمیکنم انسان قادر به ساخت چنین دوربینی باشد ، نظر شما چیست ؟


نوشته شده در جمعه 91/12/25 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


پرطرفدارترین زبانهای جهان کدامند؟

The world

 

زبان انگلیسی تقریبا زبان مادری 375 میلیون نفر در جهان است و از این لحاظ سومین زبان مادری جهان محسوب می‌شود.

این در حالی است که چینی و اسپانیایی به ترتیب اولین و دومین رتبه رادر بین زبان‌های مادری به خود اختصاص داده‌اند.

اگر بخواهیم زبانهای بین‌المللی‌ای را که در کشورهای مختلف جهان صحبت می‌شود معرفی کنیم زبان‌هایی مانند انگلیسی و اسپانیایی مطرح می‌شوند.

 

زبان جهانی به زبانی اطلاق می‌شود که در بخش مهمی از کشورهای جهان صحبت شده و فهمیده می‌شود. عوامل بسیاری در تعیین میزان محبوبیت یک زبان در سطح جهان دخیل هستند که باعث شده است زبان‌هایی مانند انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی به شدت در سطح جهان محبوبیت پیدا کنند.

 

بدون شک زبان چینی بیش‌ترین تعداد صحبت‌کننده را در جهان به خود اختصاص داده است. بیش از 1?1 میلیارد نفر در این کشور به ماندارین که زبان رسمی این کشور است صحبت می‌کنند. اما این زبان فقط در چین، سنگاپور و حداکثر چند کشور دیگر فهمیده می‌شود.

 

اما اگر بخواهیم یک زبان بین‌المللی که در کشورهای مختلف جهان صحبت می‌شود معرفی کنیم زبان‌هایی مانند انگلیسی و اسپانیایی مطرح می‌شوند.

  ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 91/12/24 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


ده واقعیت جالب در مورد کهکشان راه شیری

همه عمرتان اینجا زندگی کرده اید اما واقعاً درمورد کهکشان راه شیری چه می دانید؟ احتمالاً می دانید که مارپیچی است که 100،000 سال نوری امتداد دارد. تصمیم گرفته ایم شما را با حقایق بیشتری درمورد این کهکشان آشنا کنیم.
 

1) مارپیچی مسدود شده است.  

احتمالاً می دانید که راه شیری کهکشانی مارپیچ و احتمالاً زیباترین نوع کهکشان است. آنها بازوهای بسیار بزرگ و باعظمتی دارند که از یک قطب مرکزی یا توده ای ستاره درخشان بیرون می آید. مارپیچ های آن ظاهری خارق العاده دارند: یک سد مستطیل شکل از ستاره ها در مرکز به جای یک کره و بازوها از دو انتهای سد پرتو می افکنند. ستاره شناسان به این سد، حائل می گویند و ما یکی از اینها را داریم.
درواقع، سد ما واقعاً بزرگ است. این سد با طولی برابر با 27،000 سال نوری از اکثر  سدها بزرگتر است. 
 

milky-way-1

 

2) حفره ی سیاه بسیار بزرگی با چگالی بسیار بالا در قلب آن وجود دارد. 

درست در قلب کهکشان یک دیو زندگی می کند: یک حفره بزرگ سیاه (سیاه چاله). می دانیم که به خاطر تاثیر جاذبه آنجا قرار دارد و ستاره های نزدیک مرکز کهکشان با سرعتی فوق العاده به دور آن می گردند. با سرعتی هزاران کیلومتر در ثانیه به دور مدار آن میگردند و سرعت شگفت انگیر آن شیئی که اسیرشان کرده را تسلیم خود می کند. با کمی ریاضی پایه می توان گفت که آن توده باید برای رسیدن به مقیاس کیهانی سرعت ستاره ها را به چهار میلیون برابر خورشید برساند. بااینحال در تصاویر هیچ چیز دیده نمی شود. پس چه چیز می تواند 4،000،000 برابر خورشید باشد ولی هیچ نوری از خود ساتع نکند؟
درست است، یک حفره سیاه (سیاه چاله).
 
بااینکه بسیار بزرگ است اما به یاد داشته باشید که خود کهکشان 200 میلیارد برابر حجم خورشید است، به همین دلیل در واقعیت حفره سیاه در مرکز فقط یک شکاف کوچک از حجم کلی کهکشان است. و هیچ خطر سرازیر شدن در آن برای ما وجود ندارد. هر چه که باشد 250،000،000،000،000،000 کیلومتر از ما دور است.

 

حال تصور می شود که یک حفره سیاه بسیار بزرگ با چگالی بسیار زیاد در مرکز کهکشان با خود کهکشان شکل می گیرد و در واقعیت ابرهایی که خارج آن به دلیل فرو ریختن اجرام در این سیاه چاله ایجاد میشود، بر شکل گیری ستاره ها در کهکشان تاثیر دارند. بنابراین، حفره های سیاه می توانند خطرناک باشند اما این امکان وجود دارد که تولد احتمالی خورشید—و تولد زمین به همراه آن—به کمک همین طوفانها به وجود آمده است.

  ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 91/12/24 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


ستارهای که هستهای از الماس دارد

a-star-has-a-diamond-core

 

50 سال نوری آن‌طرف‌تر از کره زمین، ستاره‌ای به نام لوسی وجود دارد که هسته‌اش تبدیل به الماس شده است. هسته‌ی این ستاره در واقع بزرگترین الماس در کهکشان است. وزن این الماس 10 میلیارد تریلیون تریلیون قیراط است؛ که مسلما حتی تصور چنین چیزی برای بشر دشوار است. سنگین‌ترین الماسی که بر روی زمین وجود دارد الماسی است به وزن حدودا 500 قیراط.

 

زمانی که سوخت ستاره‌ای، معمولا هیدورژن، به پایان می‌رسد منجربه ایجاد هسته‌ای بلور شده و داغ می‌شود. برای سال‌ها محققان بر این عقیده بودند که هسته ساخته شده از کربن به الماس تبدیل می‌شود، اما این یک فرض است و مدرکی برای دفاع از آن وجود ندارد.

 

اما در 2004، منجمان مشخص کردند که لوسی حقیقتا هسته‌ی بسیار بزرگی از الماس دارد و مدلی از آن را ارایه کردند.


نوشته شده در پنج شنبه 91/12/24 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


چگونه صدای جذابتری داشته باشیم؟!

 

how-to-have-more-fun-and-victories-voice-1

 

جذابیت صدا

 

 در روابط شما تاثیر زیادی دارد ، هنگامیکه می خواهید در جایی سخنرانی کنید و با کسی برای اولین بار تماس بگیرید صدای شما خیلی اهمیت دارد .

 

 

در اینجا چند روش ذکر می کنیم که به شما کمک می کنند در موقعیتهای مختلف صدای جذابتری داشته باشید:

 

درست نفس بکشید:

 

بیشتر زنها تمایل دارند با صدای بلند صحبت کنند و به همین دلیل گاهی صدای آنها گوشخراش و یا بچه گانه به نظر می رسد. برای جلوگیری از این مشکل باید آهسته و عمیق و از دیافراگم نفس بکشید. همه بازیگران زن و مرد به همین صورت نفس می کشند . شما وقتی خواب هستید نیز بطور ناخودآگاه با همین روش نفس می کشید. وقتی درست نفس می کشید صدایتان غنی تر و با نفوذتر می شود و دیگران دلشان می خواهد به شما گوش کنند.

 

صدایتان باید رسا باشد:

 

 

اگر آهنگ صدای شما خیلی یکنواخت و آهسته باشد ، مخاطب شما از گوش کردن به صدای شما خسته می شود .حوصله اش سر می رود. همین موضوع باعش می شود که آنها حاضر نباشند مقدار زیادی از وقتشان را به شما اختصاص دهند تا متوجه شوند که شما جذاب و عالی هستید. بنابراین با احساس صحبت کنید و سعی کنید با بالا و پایین بردن تن صدای خود روی چیزهایی که برای شما مهمتر است تاکید کنید.

 

واضح و کامل صحبت کنید:

 

 از آهسته و زیرلب حرف زدن پرهیز کنید. حتی اگر در یک جمع غیر رسمی هستید ، همه بخشهای کلمه ها را تلفظ کنید و کاملا” واضح و روشن صحبت کنید. اگر به جای خوردن کلمات و جمله ها ، آنها را کاملا بیان کنید دیگران احساس می کنند که شما اعتماد به نفس بیشتری دارید و به شما بیشتر توجه می کنند.


نوشته شده در پنج شنبه 91/12/24 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


مطالب کامل درباره سال 2012 ( شایعه یا واقعیت )

آیا در سال 2012 دنباله داری با زمین برخورد می کند؟

بر اساس پیشگویی های شوم، یک چیز بزرگ باید با ما برخورد کند. وقتی می گویم ” یک چیز بزرگ” مقصدم یک جسم آسمانی غیر قابل کنترول (یعنی سیاره ایکس یا نیبیرو، یا یک شعله کشنده خورشید) و وقتی می گویم “ما”، مقصدم سیاره زمین است. بنظر میرسد که چسپاندن سناریو های شوم به آخر تقویم “طولانی” مایا های قدیم در میان نویسندگان، سایت های انترنتی، مستند سازان و ویدیو های یوتوپ به سرعت در حال رشد می باشد. بر اساس این سناریو در 21 دسامبر یا همان روز های سال 2012 باید یک اتفاق بدی بیافتد.احتمالا عمده ترین اختلاف میان سناریو های سال 2012 و پیش گویی های شوم گذشته این است که هر پیش گویی ممکن ( غیر ممکن یا غیر محتمل) منادی یک سرنوشت مرگبار یا نابود کننده برای زمین بوده اند.

بنابرین، با هدف بررسی سناریوی های شوم، می خواهم تا بر نظریه موجودیت یک دنباله دار در اعماق فضا که با آهستگی مدار خود را به سوی زمین تغییر میدهد، درنگ نمایم. اما قبل از اینکه نگران شوید، باید از شنیدن اینکه نظریه برخورد یک دنباله دار با زمین در سال 2012 کاملأ بی اساس است، خوشحال شوید. زیرا تا حالا چنین چیزی دیده نشده و با قاطعیت می گویم که هیچ شواهدی وجود ندارد که بگوید در سال 2012 یک دنباله دار با زمین برخورد می کند. حالا می گویم چرا…

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 91/12/22 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


کشف اکسیژن در سطح یک قمر

oxygen-in-surface-1

 

سفینه فضایی کاسینی که مدتی به حال رکود رفته بود و چندی پیش فعالیت های خود را از سر گرفته در تلاش های اخیر خود یک اتمسفر بسیار نازک بنام فراسپهر (جو خارجی) را بدور رها قمر یخی زحل کشف نمود که از اکسیژن و دی اکسید کربن ترکیب شده است. این اولین باری است که یک سفینه فضایی بصورت مستقیم مولکول های اکسیژن را در یک اتموسفر هر چند رقیق بدور یک دنیای دیگر غیر از زمین کشف می کند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 91/12/22 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


<      1   2   3   4   5   >>   >

نوشته های پیشین

+ به صورت ایستاده درس بخوانید!
+ آیا ترس از تاریکی واقعیت دارد؟
+ چرا هیچ غذایی به رنگ آبی نیست؟
+ چرا عقربه ساعتها ساعتگرد میچرخد؟
+ تحقیق دین و زندگی2
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ علت سازگاری پنگوئن با هوای سرد قطب
+ آیا میدانید که سنگ لوح چیست؟
+ دانستنی هایی درمورد میوههای قرآنی
+ مطالعه نکردن، مشکل اصلی کشورهای عقب مانده
+ با دشمن مغز آشنا شوید
+ چرا ساختن واکسن ایدز تا این حد دشوار است؟


نکته امروز:

منوی اصلی

وبلاگ من
پست الکترونیک
آرشیو مطالب


آرشیو موضوعی


آرشیو

مهر 90
آبان 90
دی 90


لینکستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
شبستان
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
غزلیات محسن نصیری(هامون)
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
کانون فرهنگی وهنری سردار شهید شکرالله خانی
احساس ابری
دکتر علی حاجی ستوده
حاج آقا مسئلةٌ
هیئت فرهنگی و مذهبی میقات الشهداء


آمار و امکانات






Template Designer: PICHAK