سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی

وبلاگ من | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | قالب وبلاگ | گالری عکس | موسیقی ایرانی


پیام مدیریت


تقویم


جستجوگر


در سایت ما
در سایت های دیگر


لینکدونی


آطراح قالب


Pichak
Powered By
BLOGFA


دانستنی های جالب

- سوسکها سریعترین جانوران 6 پا میباشند. با سرعت یک متر در ثانیه.

- خرگوشها و طوطی ها بدون نیاز به چرخاندن سر خود قادرند پشت سر خود را ببینند.

- کرگدنها قادرند سریعتر از انسانها بدوند.

- هیچ پنگوئنی در قطب شمال وجود ندارد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 91/12/22 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


تاثیر رنگ چشم برروی مردان و زنان!!

پژوهش جدید دانشگاه چارلز در پراگ نشان داده که انسانهایی با چشمان قهوه‌ای از چشم آبی‌ها قابل اعتمادترند. در این پژوهش تصویر 40 زن و 40 مرد چشم قهوه‌ای و چشم‌آبی برای قضاوت در مورد میزان قابل اعتماد بودن، جذابیت و تسلط آنها در برابر شرکت‌کنندگان قرار گرفت که نتایج نشان داد از نظر شرکت‌کنندگان افراد چشم‌قهوه‌ای قابل اعتمادترند.
این در حالیست که هنگام نشان دادن تصاویر همان افراد چشم‌قهوه‌ای که رنگ چشمانشان این بار بصورت مصنوعی، آبی شده بود، شرکت‌کنندگان میزان قابل اعتماد بودن آنها را برابر تشخیص دادند.
این پژوهش نشان داده که کلید قابل اعتماد بودن در ویژگی‌های مشترک چهره افراد دارای چشم قهوه‌ای بوده و ارتباطی به رنگ چشم آنها ندارد.
برای مثال مردان دارای چشم قهوه‌ای از چهره‌های گردتر و چانه وسیعتر، دهان عریض‌تر با گوشه‌های رو به بالا، چشمان بزرگتر و ابروهای نزدیک به هم برخوردارند که مردانه‌تر و از این رو قابل اطمینان‌تر محسوب می‌شوند.

در مقابل، مردان دارای چشمان آبی بیشتر از ویژگیهای صوری مانند چشمان کوچکتر و دهانی با گوشه‌های رو به پایین برخوردارند که ظاهری حیله‌گر به آنها می‌دهد.
زنان دارای چشمان قهوه‌ای نیز مورد اعتماد بیشتری نسبت به چشم‌آبی‌های جنس خود بودند اما تفاوت آنها به چشمگیری مردان نبود.
این پژوهش که در مجله
PLOS ONE  منتشر شده، چنین نتیجه‌گیری کرده که اگرچه چهره‌هایی با چشم قهوه‌ای از قضاوت خوش‌بینانه‌تر مخاطب، در مقایسه با چشم آبی‌ها برخوردارند، بخودی خود این رنگ چشم نیست که باعث برداشت قابل اعتماد بودن آنها شده، بلکه ویژگیهای صوری است که در این افراد بیشتر دیده می‌شود.

 


نوشته شده در یکشنبه 91/11/15 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


مریخیها وجود دارند!

دانشمندان اعلام کردند که مریخی ها وجود دارند اما نه به شکلی که برای ما قابل تشخیص باشد. دانشمندان اعتقاد دارند کشف مواد معدنی در زیر سطح سیاره سرخ قویترین دلیل برای وجود حیات در مریخ است. برخلاف آنچه که تصور می شد همسایه آسمانی ما سرزمین انسانهای کوچک اندام سبز و یا آبی رنگ نیست و به نظر می رسد که تنها شکل حیات در این سیاره میکروارگانیسمهای ساده هستند.

دهانه برخوردی بزرگ مک لاگلین که توسط یک خرده سیاره به وجود آمده و سطح مریخ را خورد کرده، این دهانه برخوردی نشانه هایی از حیات را در خود داشته است

دانشمندان دانشگاه ابردین با بررسی اطلاعات مدارگرد اکتشافی مریخ و فضاپیمای مریخ اکسپرس سازمان فضایی اروپا و همچنین تحلیل سنگها به این نتیجه رسیدند که سطح مریخ دربرگیرنده خاک رس و مواد معدنی که ساختار شیمیایی آنها به وسیله آب تغییر کرده است

تصویر ارائه شده توسط ناسا که سایه های ساعات پایانی روز را در مریخ نشان می دهد

تحقیقات جدید که با همکاری موزه تاریخ طبیعی و دانشگاه ابردین انجام شده نشان می دهد تمام عوامل حیات طی دوره طولانی از تاریخ این سیاره در زیر سطح آن قرار داشته اند.

وقتی که شهاب سنگها به سطح مریخ برخورد کردند آنها چون کاوشگران طبیعی عمل کردند و سنگهایی را از پوسته زیرین مریخ به روی سطح آوردند. دانشمندان دانشگاه ابردین با بررسی اطلاعات مدارگرد اکتشافی مریخ و فضاپیمای مریخ اکسپرس سازمان فضایی اروپا و همچنین تحلیل سنگها به این نتیجه رسیدند که سطح مریخ دربرگیرنده خاک رس و مواد کانی که ساختار شیمیایی آنها به وسیله آب تغییر کرده، است.

درحالی که نیمی از حیات روی زمین از میکروارگانیسمهای ساده تشکیل شده که زیر سطح زندگی می کنند، دانشمندان پیشتر اعتقاد داشتند که همین وضعیت برای مریخ نیز صدق می کند.

جان پارنل 55 ساله زمین شناس دانشگاه ابردین که عرصه تحقیقات وی مطالعه ترکیب و تغییرات شیمیایی پوسته زمین است، یکی از نخستین متخصصانی است که از شواهد حیات در مریخ پرده برداری کرده است.

دکتر جوزف میشالسکی نویسنده این تحقیق و زمین شناس سیاره ای در موزه تاریخ طبیعی اظهار داشت: تمام عوامل حیات در مریخ وجود دارند اما در این شرایط تنها ارگانیسمهای تک سلولی می توانند زنده بمانند.

وی افزود: اگر هیچ گونه حیاتی در مریخ کشف نمی شد، من تعجب می کردم، حتی بیشتر از آنکه روزی کشف شود که شکل ساده حیات در محیط وجود دارد و باید گفت که اگر حیات در این سیاره وجود داشته است، این احتمال وجود دارد که امروز نیز وجود داشته باشد.

برخی از دهانه های برخوردی عمیق در مریخ نیز به عنوان حوضچه یا آبگیر عمل می کند که در آنها کانیهای کربنات وجود دارد. جریانهایی که این کانیها را شکل داده اند روزی می توانستند به ما اطلاعات بیشتری درباره حیات زیر سطح مریخ بدهند و همچنین سرنخهایی از چگونگی شکل گیری حیات در زمین ارائه کنند.

 

 


نوشته شده در پنج شنبه 91/11/5 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


7 روش برای مقابله با اشعه های مضر کامپیوتر!

کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرار گیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد.
امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که بدون استفاده از کامپیوتر نمی توانند زندگی خود را بگذرانند، زیرا از طریق کامپیوتر کار می کنند و شغل آنها وابسته به کامپیوتر است. کودکان هم از کامپیوتر برای سرگرمی و بازی استفاده می کنند.

اما آیا همه استفاده کنندگان از کامپیوتر با ضررهای این وسیله مدرن آشنایی دارند؟
کامپیوتر از خود اشعه های مضری را منتشر می کند که بر سلامتی افراد تاثیرات بدی را بر جای می گذارد. ضررهای قرارگیری در معرض اشعه های کامپیوتر، مانند قرارگیری در معرض دود سیگار می باشد. همان طور که یک فرد علی رغم اینکه سیگار نمی کشد، اما در معرض دود سیگار آسیب می بیند، فردی هم که در معرض تابش اشعه های کامپیوتر قرار می گیرد دچار آسیب خواهد شد.

7 روش زیر به شما کمک می کند که با این خطرات مقابله کنید:
1- رژیم غذایی مناسب: برای پیشگیری و کاهش اثرات اشعه کامپیوتر باید شیوه زندگی خود را تغییر دهیم. افراد می توانند با مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین
A   وC با این مشکل مقابله کنند. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مرکبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل کلم بروکلی موجود است.
منابع غنی از ویتامین
A عبارتند از: سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، طالبی، زردآلو، کلم بروکلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شکل، جگر، شیر، زرده تخم مرغ، پنیر چدار، هلو و ماهی.

2- استفاده از کولر و دستگاه تهویه: بسیاری از تحقیقات نشان می دهد صفحه نمایش کامپیوتر، انواع خاصی از مواد سرطان‌زا را منتشر می کند که برای سلامتی انسان بسیار مضرند. لذا یک راه مفید برای مقابله با این مشکل، قرار دادن کامپیوتر در نزدیکی کولر و یا دستگاه تهویه هوا است که این مواد سرطان زا را از استفاده کنندگان کامپیوتر دور کند.

3- رعایت فاصله ایمن با صفحه کامپیوتر: از آنجا که اشعه کامپیوتر در تمامی جهات پخش می شود، نوع قرارگیری کامپیوتر می تواند کاهش تابش از آن را در پی داشته باشد . فاصله چشم شما تا کامپیوتر باید حداقل 80 سانتیمتر باشد تا کمتر آسیب ببیند.
با توجه به این نکته که قسمت پشت کامپیوتر هم اشعه های زیادی را تولید می کند، کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که قسمت پشت آن مشرف به مکانی نباشد که افراد دیگر رفت‌وآمد می کنند.

4- تعویض کامپیوتر قدیمی: در نظر داشته باشید که کامپیوترهای قدیمی خیلی بیشتر از کامپیوترهای جدید، اشعه ساطع می کنند. بنابراین هنگام کار با مدل های قدیمی، بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.

5- قرار دادن صفحات مخصوص روی صفحه نمایش کامپیوتر: قراردادن صفحات مخصوص که اثر تابش های کامپیوتر را کمتر می کند، می تواند راه حل مناسبی باشد. استفاده از این صفحات مخصوص در کامپیوترهای قدیمی چندین سال پیش رایج بود.

6- مراقب پوست خود باشید: اشعه های ساطع شده از کامپیوتر می تواند بر پوست شما اثر گذاشته و آسیب زا باشد. بنابراین توصیه می شود که هنگام استفاده از آن کرم ضدآفتاب بزنید. به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از کامپیوتر، صورت و دست های خود را بشویید تا اگر هر گونه ذرات الکترومغناطیسی به سطح بیرونی پوست شما وصل شده اند، از بین بروند.

7- استفاده از برخی گیاهان که جاذب اشعه های مضر ساطع شده از کامپیوتر هستند: استفاده کنندگان از کامپیوتر باید این نکته را در نظر بگیرند که پس از به کارگیری گام های قبلی می توانند در نزدیکی کامپیوتر خود از گیاهان جاذب تابش های ساطع شده از کامپیوتر استفاده کنند، مانند گیاه کاکتوس.
 
توصیه های مهم:
- هنگام استفاده از کامپیوتر توجه داشته باشید که جسم فلزی در نزدیکی شما وجود نداشته باشد، زیرا اشیای فلزی می توانند تابش های الکترومغناطیسی ساطع شده از کامپیوتر ر ا منعکس کنند و به سلامتی شما ضرر جدی برسانند.
- کارشناسان استفاده از صفحه نمایش های
LCD را توصیه می کنند و مدل های قدیمی را آسیب زا می دانند.
- بسیاری از محققان قرارگیری طولانی مدت و پشت سرهم را در مقابل کامپیوتر بسیار مضر می دانند. استفاده طولانی مدت علاوه بر تاثیر بر سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی افراد را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و آنها را از برقراری ارتباط اجتماعی با افراد واقعی دور می کند و به سمت انزوا و زندگی فرد محور سوق می دهد.
- استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در مردان منجر به نازایی آنها می شود، زیرا گرما و اشعه ناشی از آن می توانند بر کیفیت و کمیت تولید اسپرم ها تاثیرات منفی بگذارد.

 

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/3 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


4 فاکتور اصلی به هنگام خرید کارت حافظه (SD Card)

یکی از بهترین گزینه های جایگزین دیسک های نوری، کارت های حافظه جانبی به شمار می روند که استفاده از آن ها، این روز ها بسیار شایع شده است. اما به راستی تا چه میزان با این تکنولوژی آشنایی داریم؟
قطعا تا به حال برای بسیاری از شما پیش آمده است که کارتی را داخل دستگاهی قرار دهید و نتوانید به محتوای آن دسترسی پیدا کنید و یا عکس های خود را بر روی آن ثبت نمایید؛ اکثر این مشکلات ناشی از شناخت کم ما نسبت به این تکنولوژی است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با کارت های حافظه، بتوانیم گزینه صحیح را با توجه به نیازهایمان، انتخاب کنیم.
عوامل
هنگامی که قصد خرید یک
SD Card   را دارید، باید به چهار عامل توجه داشته باشید:
- کلاس
- رتبه بندی
X
- ابعاد
- میزان حافظه

در حال حاضر 4 نوع مختلف از حافظه
SD ارئه می شود که شما می توانید خرید خود را از بین یکی از کلاس های 2 ، 4 ، 6 و یا 10 انجام دهید. این شماره کلاس ها در واقع به کاربر اجازه می دهد تا از حداقل سرعت نوشته شدن اطلاعات بر روی حافظه ها، مطلع شوند. برای مثال در کلاس 2 ، شما می توانید با 2 مگابایت در ثانیه، اطلاعات خود را بر روی حافظه جانبی منتقل کنید.
رتبه بندی
X ، سرعت نوشته شدن اطلاعات بر روی کارت SD را در مقایسه با یک CD-ROM معمولی، بیان می کند. یک درایو سی دی معمولی می تواند اطلاعات را با سرعت 150 کیلوبایت در ثانیه ( یا 1.23 مگابیت در ثانیه ) ضبط نماید؛ جالب است بدانید که یک کارت کلاس 2، بر روی خود عبارت 13x را حک شده می بیند. چرا ؟ بیایید محاسابات را با مگابایت انجام دهیم. اگر 13 را در 1.23 ضرب نماییم به عدد 15.99 مگابیت خواهیم رسید. از آنجایی که 8 مگابیت برابر با 1 مگابایت است، پس در واقع 15.99 مگابیت، تقریبا برابر با 2 مگابایت خواهد شد و این یعنی همان کارت کلاس 2 با رتبه بندی 13x (امیدوارم متوجه شده باشید !)

 اما اگر بخواهیم به میزان حافظه بپردازیم، باید با سه نوع متفاوت از کارت های SD آشنا شویم:
-
SD: توانایی ذخیره اطلاعت تا حجم 2 گیگابایت
-
SDHC: توانایی ذخیره اطلاعات تا حجم 32 گیگابایت
-
SDXC: توانایی ذخیره اطلاعات تا حجم 2 ترابایت

در آخر نیز به ابعاد حافظه ها جانبی می رسیم، جایی که شما با سه نوع مختلف روبرو خواهید بود :
- سایز استاندارد ( 24 × 32 میلیمتر)
- سایز مینی ( 20 × 31.5 میلیمتر)
- سایز مایکرو ( 15 × 11 میلیمتر)
طبیعی است که انتخاب سایز مناسب کاملا بستگی به دستگاه شما دارد. تلفن های هوشمند معمولا از کارت های حافظه کوچکتر استفاده می کنند، در حالی که دوربین های عکاسی همچنان سایز استاندارد را ترجیح می دهند.

کدام کارت برای من مناسب تر است ؟
به نوشته نارنجی،اگر کارت حافظه را برای جا به جایی عکس هایتان می خواهید، توصیه می کنیم که تمرکز اصلی خود را بر روی میزان حافظه قرار دهید. اگر یک دوربین معمولی مانند
Nikon Coolpix دارید، کارتی در محدوده 4 تا 8 گیگابایت برای شما کافی خواهد بود. اما اگر تصاویر با کیفیت RAW، خروجی دوربین شما است، بهتر است تا با دقت بیشتری گزینه ها را مرور کنیم.
بیایید فرض کنیم که هر تصویر
RAW میانگین حجمی برابر 25 مگابایت خواهد داشت. با در نظر گرفتن این موضوع که هر 1 گیگ برابر با 1000 مگ خواهد بود، آنگاه در یک کارت حافظه 16 گیگابایتی می توانید بالغ بر 650 تصویر RAW را ذخیره نمایید. این محاسبات را اکنون با توجه به تعداد عکس هایی که شکار می کنید انجام دهید تا حجم مناسب برا خود را پیدا کنید.
اما برای ویدیو، انجمن
SD(بله چنین انجمنی وجود دارد) طبقه بندی هایی را انجام داده و کلاس مناسب را برای انواع ویدیو پیشنهاد داده است :
- کلاس 2 :
SD Recording
- کلاس 4 و 6 :
Full HD Recording
- کلاس 10 :
Full HD Recording ، HD Still Consecutive Recording
البته همیشه دقت داشته باشید که کدام رتبه بندی
X برای دوربین شما لازم است. برای مثال اگر کارت 40x را در دستگاه که نیازمند 50x است قرار دهید، کارت شما عملکرد صحیح را نخواهد داشت. این اتفاقی است که برای تازه کارها رخ میدهد. ممکن است کارتی با کلاس بالا بخرید اما به رتبه بندی X توجه نکنید. حالا آن را روی دوربین قرار میدهید و متوجه می شوید که هنگام فیلم برداری پیام خطا میدهد. این به خاطر این است که کارت حافظه شما دارای سرعت لازم برای ذخیره سازی اطلاعات نیست. پس در انتخاب و خرید آنها دقت کنید.
این نکته را هم فراموش نکنید که هر چه سرعت انتقال اطلاعات کارت ها بیشتر باشد قیمت آنها به صورت نجومی افزایش پیدا می کند. بنابراین نیاز نیست کارتی را هم انتخاب کنید که سرعت آن بیشتر از سرعت مورد نیاز گجت شما است.

 

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/3 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


شکسته شدن رکورد بازی کردن رایانه ای

به تازگی یک طرفدار بازی‌های رایانه‌ای توانست بدون اینکه لحظه‌ای استراحت داشته باشد، رکورد بازی‌های کامپیوتری را بشکند.

    "اوکان کایا" جوان 28 ساله‌ای است که توانست با انجام بازی جدید "ندای وظیفه" به مدت 135 ساعت و 50 دقیقه و بدون استراحت رکورد بازی‌های رایانه‌ای را به نام خودش به ثبت برساند.

این جوان استرالیایی توانست رکورد قبلی این بازی‌ها را که چند سال پیش و به مدت 120 ساعت و 30 دقیقه بود را بشکند و البته برای شکستن این رکورد زحمت زیادی کشیده است.

او از 5 روز پیش بازی خودش را آغاز کرده است و در این مدت تنها برای دستشویی و یا استراحت دادن به چشمان، 10 دقیقه فرصت داشته است؛ او همچنین برای بیدار ماندن نیز از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده کرد است.

اوکان می‌گوید: در طول مدت شکست رکورد، دستانم زخمی شده بودند و مجبور بودم تا آنها را برای مدتی ببندم همچنین دسته بازی نیز دچار مشکلاتی شده بود.

نکته جالب توجه این است که این بازی جدید خود به تنهایی توانسته است رکورد فروش بازی‌های رایانه‌ای را نیز بشکند و با فروش 8 میلیون نسخه در روز اول کارش را شروع کرده است

 

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/3 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


بارش شهابی آلفا در آسمان ایران خیلی پربار نیست

شامگاه جمعه دهم شهریور ماه سال جاری اوج بارش شهابی آسمان Aurigids است که در آسمان ایران خیلی پر بارنیست.
سعید حسین مردی، کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه نجوم باشگاه خبرنگاران باشگاه خبرنگاران گفت: بارش شهابی یکی از جداب ترین رویدادهای نجومی برای مردم محسوب می شود که از گذشته تاکنون ذهن افراد زیادی را به خودش مشغول کرده است.

وی افزود: جمعه دهم اوج بارش شهابی Aurigids است که در آسمان ایران امسال سال خوبی برای رصد آن نیست و ممکن است تنها 2 یا 3 شهاب از آسمان عبور کنند که به سختی قابل رصد باشد.

حسین مردی اظهار داشت: علت اصلی به وقوع پیوستن بارشهای شهابی عبور سیاره زمین از میان توده ای از ذرات در فضا است که زمان برخورد این ذرات با جو و سوزانده شدن آنها نوری از خود تولید می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بارش شهابی که نام فارسی آن بارش شهابی آلفای ارابه ران است از صورت فلکی ارابه ران در آسمان فعالیت خود را آغاز می  کند و از سوم شهریور تا 15 این ماه فعالیت دارد و در دهم شهریور به اوج خود می رسد


نوشته شده در جمعه 91/6/10 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


کاهش مصرف جوهر پرینتر

هزینه شارژ نوار کارتریج (جوهر پرینتر) در خانواده هایی که چندنفر از پرینتر استفاده می کنند، اغلب مبلغ زیادی را به خود اختصاص می دهد. این در حالی است که با در نظر گرفتن برخی نکات امکان کاهش این هزینه وجود دارد.

? چاپ گرفتن مطالب تنها در مواقع ضرورت:

اگرچه این عبارت واضح به نظر می رسد اما واقعیت این است که بسیاری از افراد مدارکی را پرینت می گیرند که تنها یکبار مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که امکان ذخیره این مطالب در حافظه رایانه نیز وجود دارد.

استفاده از فونت مناسب:

فونت های ضخیم هنگام چاپ جوهر بیشتری را مصرف می کنند، از این رو انتخاب فونت مناسب تأثیر بسزایی در صرفه جویی در جوهر پرینتر دارد.

? اندازه فونت:

هر چه اندازه انتخابی برای فونت مطلب بزرگ تر باشد، هنگام چاپ جوهر بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاربردهای روزانه استفاده از فونت 10 تا 12 مناسب تر است.

? چاپ صفحه وب:

توصیه می شود به منظور چاپ صفحه وب ابتدا مطلب مورد نیاز انتخاب شده و سپس در قالب برنامه «word» در حافظه دستگاه ذخیره شود. پس از آن اندازه فونت آن به 10 تا 12 تغییر داده شده و سپس نسبت به چاپ آن اقدام شود.

چاپ صفحات وب با این روش نه تنها باعث صرفه جویی در مصرف جوهر می شود بلکه صرفه جویی در مصرف کاغذ را نیز به همراه خواهد داشت. علاوه بر این حذف تبلیغات صفحات وب قبل از چاپ نیز از فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

? بررسی دوباره:

توصیه می شود برای اطمینان از اتمام جوهر کارتریج، قبل از شارژ دوباره و یا تهیه نوار جدید، دهانه کارتریج با یک دستمال مرطوب پاک شود و کارتریج دوباره مورد امتحان قرار بگیرد زیرا برخی مواقع عملکرد نامناسب کارتریج به دلیل گرفتگی حفره های آن اتفاق می افتد.

استفاده از حداکثر جوهر پرینتر تا جایی که دیگر جوهری برای چاپ نداشته باشد نیز روش دیگری است که بسته به میزان مصرف گاهی عمر نوار پرینتر را تا یک هفته افزایش می دهد.

در صورت استفاده از پرینترهای دارای کارتریج های مجزا برای چاپ مطالب به شکل سیاه و سفید و رنگی، چاپ گرفتن مطالب در قالب سیاه و سفید صرفه جویی در مصرف جوهر را همراه خواهد داشت

کاهش مصرف جوهر پرینتر

نوشته شده در جمعه 91/6/10 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


اطلس ابر های عجیب

- در این عکس یک اسکی‌باز را می‌بینید که در Mauna Kea در هاوائی آمریکا به یک ابر عدسی‌شکل نگاه می‌کند. این ابرها محبوب کسانی هستند که به وجود موجودات هوشمند فرازمینی باور دارند، آنها این ابرها را اغلب با سفینه‌های آنها اشتباه می‌گیرند.

این ابرها در ارتفاعات بالا شکل می‌گیرند و اغلب زمانی تشکیل می‌گیرند که هوای پررطوبت از روی یک کوه می‌گذرد و گرم می‌شود و این گرما را بدون انتقال به محیط اطراف حفظ می‌کند.

شکل این ابرها به سرعت باد و شکل کوه نزدیک به آن بستگی دارد. بادی با سرعت یکنواخت می‌تواند ابری با شکل ایجاد شده در این عکس را ایجاد کند.

2- این عکس در نزدیکی مرز سنگال و مالی، در غرب آفریقا گرفته شده است و یک ابر کومولونیمبوس را نشان می‌دهد،‌ این ابرها به صورت عمودی صعود می‌کنند تا اینکه به یک مانع طبیعی برخورد می‌کنند، این مانع چاه هوایى است، در اینجا این ابرها مسطح می‌شوند.

ابرهای کومولونیمبوس معمولا پیش درآمد شروع یک طوفان شدید هستند.

این عکس توسط دوربین‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است.

3- در عکس ابرهای کومولوس با شکل عجیب خود در شمال شرق داکوتای جنوبی دیده می‌شوند، به این ابرها ابرها ماماتوکومولوس هم گفته می‌شود که در آن بخش اول کلمه به برآمدگی‌های شبیه پ -ستان این ابرها اشاره دارد. این ابرها معمولا به هنگام توفان‌های شدید دیده می‌شوند.

4- در این عکس که بر فراز اقیانوس آرام از یک جنگنده هورنت F/A-18 گرفته شده است، چنین به نظر می‌رسد که جت جنگنده از میان یک ابر عبور می‌کند، در صورتی که این طور نیست و این خود هواپیمای جنگنده است که با شتاب گرفتن به سمت سرعت صوت، باعث ایجاد ابر شده است.

با حرکت هواپیما در میان هوا، منطقه‌ای از هوای کم‌فشار در پشت آن ایجاد می‌شود، با کم شدن فشار، بخار آب به صورت ابر درمی‌آید.

5- در این عکس، ابرهای همراه تورنادو یا پیچند دیده می‌شوند. این عکس در کشتزاری در Wyoming گرفته شده است.

6- ابر کوه کلاه یا ابر Pileus: این عکس از آتشفشان در حال انفجار جزایر کوریل روسیه گرفته شده است. در این عکس ابر Pileus به صورت توده سفیدی روی ابر خاکسترهای آتشفشانی دیده می‌شود. این عکس را هم فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته‌اند.

7- این عکس از ابرهای سیسیل گرفته شده است، در فرایندی شبیه تولید حلقه دود حین سیگار کشیدن، این ابرهای حلقوی جالب ایجاد می‌شوند.

8- در این عکس یک ابر noctilucent که به ابر شب‌تاب یا NLC نیز معروف است، دیده می‌شد، ابری که در این عکس دیده می‌شود، از پرتاب یک موشک ناشی شده است، ابرهای شب‌تاب در ارتفاع 80 کیلومتری زمین تشکیل می‌شوند و با باز گرداندن پرتو نور خورشید، در زمانی که خورشید از دید ساکنان روی زمین غروب کرده است، مناظر زیبایی ایجاد می‌کنند. در اینجا اطلاعات بسیار جالبی در مورد ابرهای شب‌تاب را می‌توانید بخوانید.

9- به نظر می‌رسد که یک شهاب در حال سوختن روبرو هستیم، اما این عکس در واقع عبور نور خورشید را از بخار ناشی از یک هواپیما نشان می‌دهد.

10- ابر طبقه‌ای در مینِسوتای آمریکا، این ابرها با طوفان همراهی دارند.

11- بر فراز صحرای مصر شاهد ابرهای سیروس خاصی به نام Jetstream  هستیم که شبیه مسیر حرکت هواپیماها است.

12- نوارهای موازی ابرهای کومولوس بر فراز پارک ملی Abruzzo  ایتالیا. به این ابرها، Altocumulus undulatus گفته می‌شود.

13- صاعقه از یک ابر همراه پیچند به زمین برخورد می‌‌کند:

14- یک ابر عدسی‌شکل دیگر:

15- ابرهایی به شکل پرتو یا ابرهای Actinoform. این عکس از فضا گرفته شده است، این ابرها صدها کیلومتر اندازه دارند.

16- ابرهای امواج جاذبه بر فراز خلیج مکزیک، انی ابرها شکلی شبیه امواج دارند:

17- ابرهای فون کارمان بر فراز جزیره الکساندر سلکیرک در شیلی. چنین به نظر می‌رسد که این دوایر را رو توده ابر، پانچ کرده باشند. در واقع بادهای ایجاد شده روی جزیره، این اشکال حلقوی را ایجاد کرده‌اند. یک عکس زیبای دیگر از ابرهای فون کارمان را می‌توانید در وبلاگ جادی ببینید.

18- صاعقه در ابرهای روی قله Monument واقع در آریزونا

19- ابر قیفی‌شکل ناشی از تماس گدازه‌های آتشفشانی با جریان آب و تشکیل بخار آب است. جریان باد چرخنده به توده بخار در حال صعود برخورد می‌کند و این ابر قیفی را ایجاد می‌کند.

20- جزیر گرند در نبراسکا، یک ابر همراه پیچند:

21- یک ابر عدسی‌شکل:

22- یک ابر سیروس که اگر خوب دقت کید شکل یک پرنده با بال‌های گشوده را در آن می‌بینید. ابرهای سیروس به صورت نوارهای ابر باریک به رنگ سفید یا خاکستری کم‌رنگ هستند. سرویس به لاتین معنی حلقه زلف یا طره را می‌دهد.


نوشته شده در جمعه 91/6/10 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


مشاهده افراد از پشت دیوار به کمک سیستم رادار «وای فای»

محققان انگلیسی دستگاه راداری در ابعاد یک چمدان طراحی کرده اند که بر اساس فرکانس های سیگنال «وای فای» قادر به تشخیص حرکات انسان در پشت یک دیوار ضخیم است.

 

به گزارش زلال نیوز ، حرکات انسان با سیگنال های «وای فای» تداخل پیدا می کنند و «سیستم رادار منفعل» از این عملکرد برای تشخیص سرعت، موقعیت و جهت یک فرد از پشت دیوار با دقت بسیار زیاد استفاده می کند.

 

بر این اساس هرچه فاصله فرد به منبع وای فای نزدیکتر باشد، سیگنال ها نیز قوی تر می شوند و فاصله گرفتن فرد از منبع منجر به افت سیگنال خواهد شد.

 

در این حالت اگر فرد به حالت سکون در یک موقعیت قرار بگیرد، برای سیستم نامرئی محسوب می شود، چراکه رادار از اندازه گیری قدرت وای فای و تغییرات فرکانس برای موقعیت یابی استفاده می کند.

 

از جمله کاربردهای این فناوری افزایش سطح نظارت و محافظت از کودکان و ردیابی گروگان ها عنوان شده است، اما سیستم راداری وای فای در حوزه نظامی و امنیتی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

نتایج دستاورد محققان در طراحی این سیستم در مجله iGeoscience and Remote Sensing منتشر شده است.


نوشته شده در جمعه 91/6/10 توسط سعید-ط | لینک ثابت | نظر


<      1   2   3   4   5   >>   >

نوشته های پیشین

+ به صورت ایستاده درس بخوانید!
+ آیا ترس از تاریکی واقعیت دارد؟
+ چرا هیچ غذایی به رنگ آبی نیست؟
+ چرا عقربه ساعتها ساعتگرد میچرخد؟
+ تحقیق دین و زندگی2
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ آواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ عقرب ها چگونه تنفس میکنند؟
+ علت سازگاری پنگوئن با هوای سرد قطب
+ آیا میدانید که سنگ لوح چیست؟
+ دانستنی هایی درمورد میوههای قرآنی
+ مطالعه نکردن، مشکل اصلی کشورهای عقب مانده
+ با دشمن مغز آشنا شوید
+ چرا ساختن واکسن ایدز تا این حد دشوار است؟


نکته امروز:

منوی اصلی

وبلاگ من
پست الکترونیک
آرشیو مطالب


آرشیو موضوعی


آرشیو

مهر 90
آبان 90
دی 90


لینکستان

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
شبستان
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
غزلیات محسن نصیری(هامون)
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
کانون فرهنگی وهنری سردار شهید شکرالله خانی
احساس ابری
دکتر علی حاجی ستوده
حاج آقا مسئلةٌ
هیئت فرهنگی و مذهبی میقات الشهداء


آمار و امکانات






Template Designer: PICHAK